Taekwondon POWERDAY 29.10.2017 Vantaa

16.9.2017

Taekwondoliitto järjestää koko taekwondoperheen yhteisen taekwondon POWERDAYn Vantaalla 29.10.2017 klo 9 - 15.

Tapahtumassa on mustien vöiden, aikuisharrastajien, junioriharrastajien ja liikesarjakilpailijoiden leirit. Yhdellä treenimaksulle pääsee treenaamaan halutessaan kaikissa ryhmissä (huomioiden ikä-, vyöarvo- ja kilpailuvaatimukset). Koko perhe on siis tervetullut viihtymään huippuohjaajien johdolla!

Ohjaajat:

Sergei Proskurnov 6.dan (mustat vyöt, aikuiset, liikesarjat)

Heikki Liukkonen 4.dan, liikesarjamaajoukkueen ent. päävalmentaja (liikesarjat, aikuiset)
Marco Halonen 2.dan, liikesarjamaajoukkueen päävalmentaja (liikesarjat, mj-harjoitus)

Kaide Bärlund, Spine of Warrior, Systema (mustat vyöt, aikuiset)

Laura Ojanen 3.dan (juniorit)

Liikesarjaleirin ensimmäinen harjoitus klo 9:30 - 11 on vain liikesarjamaajoukkueelle ja vuoden 2017 SM-mitalisteille suunnattu. Muut harjoitukset ovat kaikille avoimia, ohjeellinen ikäraja 14 v.

Mustien vöiden harjoitukset vain mustille vöille. Huom! Ohjelma iltapäivällä itsepuolustuspainotteinen: Systema ja Movement

Aikuiset: kaikki aikuisharrastajat vyöarvoon katsomatta

Juniorit: alle 14-vuotiaat vyöarvoon katsomatta

Aikataulu:

klomustat vyötaikuisetjunioritliikesarja
9 - 9:30Yhteinen alkulämmittely
9:30 - 11ProskurnovBärlundOjanenHalonen
(Huom! Suljettu treeni)
11 - 11:30Lounastauko (omat eväät)
11:30 - 13:15BärlundLiukkonenTuomiProskurnov
13:30 - 15BärlundProskurnovOjanenLiukkonen

Hinnat:

Ennakkoilmoittautuminen 15.10.2017 asti
Mustat vyöt/aikuiset/liikesarja 40 e
Juniorit (alle 14-vuotiaat) 30 e
Jälki-ilmoittautuminen 16.10.2017 alkaen
+10 e

Ilmoittautuminen:
Tapahtuman hallinnan kautta täältä

Kaide Bärlund

SPINE OF WARRIOR perustaja Kaide Bärlund on kamppailulajien ja liikkeen ammattilainen. Hän on tehnyt uraa liikkeen parissa yli kolmen vuosikymmenen ajan kymmenien eri lajien parissa, mm. tanssin saralla. Hän on yksi Suomen menestyneimmistä katutanssijoista ja opettajista.

SPINE OF WARRIOR metodit syntyivät 2013 Kaiden tutustuessa Ido Portalin metodeihin ja filosofiaan liikkeestä yhdistäen siihen koko oman elämänkokemuksensa liikkujana.

Intohimoinen liikkeen ja filosofian tutkiminen on vienyt Kaiden ympäri maailmaa harjoittelemaan maailman parhaiden liikkujien kanssa, mm. Kiinaan johtavan Tai Chi Grandmasterin ja Taolais munkkien luokse sekä Ido Portalin seminaareihin ja venäläisen Systeman saloihin.

”Kun opimme tuntemaan selkärankamme, opimme tuntemaan koko kehomme.
Kun osaamme liikuttaa selkärankaa, osaamme liikuttaa koko kehoa.
Kun vapautamme jännityksen selkärangasta, vapautamme jännityksen koko kehosta.”

Systema

Vuoden 1917 vallankumouksen jälkeen perinteisten ja kansallisten lähitaistelutekniikoiden harjoittelu kiellettiin Venäjällä. Valtaväestöltä kiellettyjä oppeja saivat myöhemmin Neuvostoliitossa harjoittaa ja kehittää ainoastaan NKVD, KGB, vastavakoilu- sekä myöhemmin tietyt SPETSNAZ -yksiköt ja valtionpäämiesten henkivartiojoukot.

Kansallisten taistelulajien parhaat puolet yhdistettiin järjestelmäksi, joka kattoi kaikki kolme inhimillisen toiminnan osa-aluetta: fyysisen, psyykkisen ja psykologisen.

Parhaiten tunnettuja Systeman harjoittajia Neuvostoliitossa olivat Stalinin henkivartijat, niin kutsutut Stalinin haukat.

Systemassa ei keskitytä monimutkaisten liikesarjojen hiomiseen, ulkoa opeteltavia tekniikoita ei tunneta; pääpaino on taistelun periaatteiden hallitsemisessa. Taistelussa tärkeintä on rentous, oikeanlainen hengitys sekä jatkuva liikkeen ja vastustajan kontrollointi minimaalisen fyysisellä voimalla.

Samat periaatteet ovat sovellettavissa niin aseettomaan kamppailuun kuin aseelliseen taisteluun. Systemaa käyttävät edelleen mm. Venäjän armeijan Spetsnaz-erikoisjoukot.

Systeman neljä perusperiaatetta:
1. HENGITYS