Valiokunnat

Harrastevaliokunta koordinoi ja kehittää taekwondon harraste- ja terveysliikuntaa valtakunnallisesti niin lasten, nuorten kuin aikuistenkin osalta. Tärkeimmät tavoitteet ovat taekwondon edistäminen kuntoliikuntana ja hyvän, terveellisen elämäntavan edistäminen lasten ja nuorten osalta sekä harraste- ja terveysliikunnan näkökulmista lähtevä leiritoiminta. Myös laadukas seuratoiminta sekä seurojen välinen alueellinen yhteistyö kuuluvat tavoitteisiin.

Ottelutuomarivaliokunta vastaa Suomen Taekwondoliiton ottelutuomarien toiminnan tasosta ja kehittymisestä eteenpäin. Valiokunta nimeää tuomarivalvojan liiton ottelukilpailuihin. Tuomarivalvoja huolehtii tarvittavien tuomariresurssien hankinnasta kilpailuihin, sekä kilpailujen tuomaritoiminnan korkeasta tasosta.

Liikesarjatuomarivaliokunta vastaa Suomen Taekwondoliiton liikesarjatuomarien toiminnan tasosta ja kehittymisestä eteenpäin. Valiokunta nimeää tuomarivalvojan liiton liikesarjakilpailuihin. Tuomarivalvoja huolehtii tarvittavien tuomariresurssien hankinnasta kilpailuihin, sekä kilpailujen tuomaritoiminnan korkeasta tasosta.

Otteluvaliokunnan tehtävänä on suunnitella ja organisoida Taekwondoliiton kansallista ottelutoimintaa. Valiokunnan tehtäväkenttään kuuluu kansallisen kilpailutoiminnan kehittäminen sekä ylläpitää ja kehittää yhteistyötä kilpailutoiminnan kannalta tärkeimpien sidosryhmien sekä keskeisten toimijoiden (Olympiavalmentaja, Nuorten Olympiavalmentaja sekä Valmennuspäällikkö) kanssa.

Liikesarjatoiminnan koordinoinnista vastaa päävalmentaja ja joukkueenjohtaja.