Poomse Talent Team

28.4.2005

Nuorten poomsevalmennus tehostuu.

Ajatus
Talent Team-ryhmä on tarkoitettu  poomsekilpailusta kiinnostuneille nuorille (12-17-v.) eli poomsekilpailemisen tulevaisuuden lupauksille. Ryhmään voi liittyä vain poomsenmaajoukkueen valmentajien kutsumana; seurojen ohjaajia pyydetään olemaan aktiivisia asiassa ja ottamaan yhteyttä valmentajiin, jos seurassa on potentiaalisia nuoria. Nuorten valmentajat ja vanhemmat pyritään aktivoimaan mahdollisimman monipuolisesti mukaan ryhmän toimintaan.

Ohjaajat
Ryhmän valmennuksesta ja toiminnan suunnittelusta tulevat vastaamaan Inkwon Hwang 5. dan (kansainvälinen poomsetuomari) ja Petteri Kauppinen 1. dan (poomsemaajoukkueen jäsen).

Valmennuskeskus
Koska aikuisten poomsemaajoukkueen valmennus on keskittynyt vahvasti Turkuun, Talent Team-ryhmän valmennuskeskus perustetaan Helsinkiin, joko Helsingin Taekwondoseuran tai Herttoniemen Taekwondoseuran tiloihin. Leirityksiä tullaan pitämään aluksi vuositasolla 2-4, jatkossa mahdollisesti enemmänkin. Ensimmäinen leiri on tarkoitus järjestää kesällä 2005 tai viimeistään syksyllä 2005.

Tavoitteet
Tavoitteena on tarjota nuorille tasokasta valmennusta
omaa kilpailu-uraa varten yhdessä muiden samasta asiasta kiinnostuneiden kanssa. Ryhmän on tarkoitus osallistua leirien ohella myös kansainvälisiin poomsekilpailuihin vuosittain.  Lisäksi tavoitteena on muodostaa Talent Demo Team-näytösjoukkue, joka olisivat käytettävissä erilaisissa taekwondotapahtumissa.

Asiasta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä Inkwon Hwang (ihwang2@cc.hut.fi, 040-7725033). Ensimmäiset valinnat tullaan tekemään Poomsen SM-kilpailujen yhteydessä Salossa 7.5.2005.