Vierailu WTF:n paamajassa

25.7.2005

Suomen Taekwondoliiton virallinen delegaatio vieraili WTF:n paamajassa Seoulissa ja tapasi mm. WTF:n puheenjohtajan ja paasihteerin.

Suomen Taekwondoliiton puheenjohtaja Markku Murron talven aikana solmimat suhteet olivat arvossaan, kun liiton viiden hengen virallinen delegaatio (Murto, Nordenswan, Pesonen, Keranen ja Makinen) vierailivat tanaan Maailman Taekwondoliiton WTF:n paamajassa Seoulin Diplomatic Centerissa ennen Kukkiwonin opettajakurssin alkamista.

Vierailun aikana delegaatio tapasi WTF:n puheenjohtaja Dr. Chungwon Chouen, paasihteeri Dong Hoo Moon seka WTF:n urheiluosaston johtajan Sang Heon Leen. Tapaamisissa keskusteltiin mm. taekwondon asemasta olympialaisissa, lajin vasta tapahtuneesta laajentumisesta Oseanian alueella, seka kilpailusaantojen muutoksista ja tuomaritoiminnasta seka ottelu- etta puumsetoiminnassa. WTF:n edustajat kiittivat myos erityisesti Markku Murtoa Suomen Taekwondoliiton tuesta askettaisissa WTF:n puheenjohtajan ja hallituksen vaaleissa ja ilmaisivat vilpittoman tyytyvaisyytensa Suomen Taekwondoliiton pyrkimyksiin saattaa kaikki suomalaiset taekwondo-organisaatiot saman katto-organisaation alle.

Avoimessa ilmapiirissa kaytyjen keskustelujen aikana kosketeltiin useaan otteeseen myos menneillaan olevaa WTF:n reformia seka saatiin arvokasta tietoa mm. WTF:n ja ITF:n yhdistymismahdollisuuksista seuraavina vuosina. Vierailun paatteeksi Dr. Chungwon Chouen luovutti Markku Murrolle WTF:n uudella logolla varustetun pienoislipun ja toivotti delegaatiolle menestysta huomenna alkavalla Kukkiwonin Instructor -kurssilla.

Lisaa informaatiota menestyksellisesta Korean vierailusta myohemmin Kihapin sivuilla.