Lisää liikuntaa iltapäiviin

20.2.2006

Liikuntavälineitä iltapäiväkerhoille ja monipuolisille liikuntakerhoille

Iltapäivätoimintaa järjestävät kunnat ja järjestöt sekä monipuolisten liikuntakerhojen ohjaajat voivat hakea iltapäiväkerhoihin liikuntavälinekasseja. Samalla kerhojen ohjaajat koulutetaan järjestämään liikuntavälineillä hauskaa ja monipuolista liikuntaa lapsille. K-ryhmän ja Silja Linen tukeman kampanjan avulla on tarkoitus kouluttaa noin 2500 kerho-ohjaajaa. Liikuntavälineistä pääsee nauttimaan lähes 35 000 koululaista.

Riemurepuksi nimetty kassi sisältää monipuolisia liikuntavälineitä sisä- ja ulkoleikkeihin mm. merkkikartioita, lattiamuotoja, palloja, tenniksen harjoittelumailoja ja peliliivejä.

Haku jatkuu 28.4. saakka

Liikuntavälinekassien hakuaika on 20.2.–28.4.2006. Liikuntavälinekasseja voi hakea täyttämällä hakulomake Nuoren Suomen Internet-sivuilla osoitteessa http://www.nuorisuomi.fi/ kohdassa Liikkuva iltapäivä tai Urheiluseurat. Tarkemmat hakuohjeet ovat Internetissä. Päätökset Riemureppujen saajista ilmoitetaan 15.5.

Koulutuksen avulla liikuntavälineet tehokkaaseen käyttöön

Liikuntavälinekassin saamisen edellytyksenä on, että kaikki kerho-ohjaajat osallistuvat kuuden tunnin mittaiseen lasten liikunnan koulutukseen. Koulutustilaisuudessa opetellaan järjestämään liikuntavälineillä hauskaa ja monipuolista liikuntaa lapsille.

Opetusministeriö tukee iltapäivätoiminnan ja monipuolisten liikuntakerhojen ohjaajien liikuntakoulutusta, joten koulutuksen osallistumismaksu on erittäin edullinen. Riemureput lahjoitetaan kerholle syksyllä pidettävissä koulutuksissa.

Lisätietoja: projektipäällikkö Riikka Eerola (1-2 -luokkalaisten iltapäivätoiminta) p. (09) 3481 2008 sekä projektipäällikkö Marko Viitanen (monipuolinen liikuntakerho) p. (09) 3481 2014.

Nuori Suomi ry on sitoutumaton järjestö, jonka tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten elämäniloa ja hyvinvointia liikunnan avulla. Yhdistyksen jäseninä on 52 liikunta-alalla toimivaa valtakunnallista järjestöä. Nuoren Suomen pääyhteistyökumppanit ovat Silja Line, K-ryhmä ja Veikkaus. Lisätietoja file://It_server/NSViestintä/Tiedotteet/www.nuorisuomi.fi.