Taekwondoa kouluihin

Liikkuva koulu -hanke

Kamppailulajien yhteinen Liikkuva koulu-hanke sai alkunsa, kun Aikidoliitto, Judoliitto, Suomen Taido ja Taekwondoliitto yhdistivät voimansa tuodakseen kamppailulajeja helposti tutuksi myös koulumaailmassa. Hankkeen alussa valittiin kolme pilottipaikkakuntaa: Porvoo, Vihti ja Kuopio. Porvoossa pilotoitiin alakoululaisten kamppailututustumisia, Vihdissä alakoululaisten kamppailullista iltapäiväkerhoa ja Kuopiossa yläkoululaisten kamppailulajikokeiluja. Jokaisella paikkakunnalla oli mukana mukana olevan lajin seura ja Taekwondosta mukana olivat Porvoon Taekwondo, Vihdissä Vihti-Nummela Mudo Taekwondoseura ja Kuopiossa Kuopion Taekwondo.

Tämän hankkeen pohjalta syntyivät Kamppailutaiturit I ja II. Ne tarjoavat helpon lähestymisen alakouluikäisten koulututustumisiin ja tuovat kamppailulajeja helpolla ja hauskalla tavalla tutuksi myös koulujen opettajille. Kuvalliset taitopistekortit helpottavat ohjeiden ymmärtämistä myös ilman videoita.

Voit tutustua Kamppailutaitureihin alla olevista materiaaleista ja katsomalla Kamppailutaiturien ohjeet Youtubesta:

Kamppailutaituri I

Kamppailutaituri II

Lasten Liike - iltapäiväkerhokokeilut

Lasten Liike - iltapäiväkerhotoiminnassa on syksyllä 2015 mukana kolme taekwondoseuraa: Helsingin Taekwondoseura, Lappeenrannan Taekwondoseura ja Malmin Taekwondoseura. Kaikkiaan hanke toteutuu viidellä eri paikkakunnalla: Helsingissä, Vantaalla, Lahdessa, Oulussa ja Lappeenrannassa. Judo ja taekwondo ovat yhteistyössä tehneet seuroille oheisen viiden kerhokerran kokonaisuuden, jonka tavoitteena on tuoda kamppailulajeja helposti ja hauskasti mukaan iltapäiviin.