2-tason koulutukset

Taekwondoliiton 2-tason koulutuksen laajuus on 100 tuntia. Koulutuksen voi rakentaa oman kiinnostuksen mukaan erilaisista 2-tason koulutuskokonaisuuksista, kuten junioriohjaus, yleisohjaus (kuntoliikunta), kilpavalmennus, fyysinen valmennus ja kamppailulajien yhteinen koulutus.

Taekwondon 2-tason koulutus on tarkoitettu suoritettavaksi, kun seuraohjaajan koulutus (taso I) on suoritettu. Osallistumisoikeuden voi saada myös muun vastaavan koulutuksen perusteella. Osallistujien on oltava vähintään 18 vuotiaita ja vyöarvoltaan vähintään 2kup, lisäksi osallistujilla tulee olla vähintään perustason osaaminen ensiapuun liittyvissä asioissa. 2-tason koulutuksen suorittaminen tuottaa Taekwondon lajiohjaajan pätevyyden ja valmiuden toimia jatkossa kouluttajana Taekwondoliiton 1-tason koulutuksissa. Siksi koulutuksissa on mahdollisimman käytännönläheinen lähestymistapa sisältäen urheilijoiden ohjaamista tai valmennuksen suunnittelua aidossa tilanteessa.