3-tason koulutukset

Taekwondoliiton 3-tason koulutuksen laajuus on 150 tuntia. Koulutuksen voi rakentaa oman kiinnostuksen mukaan erilaisista 3-tason koulutuskokonaisuuksista kuten kamppailulajien huippuvalmentajaseminaarit Pajulahdessa tai Kukkiwonin kansainvälinen ohjaajakoulutus Seoulissa, Koreassa. 3-tason koulutuksen järjestämisessä tehdään aktiivista yhteistyötä myös muiden lajiliittojen kanssa.

Taekwondon 3-tason koulutus on tarkoitettu suoritettavaksi, kun lajiohjaajan koulutus (2-taso) on suoritettu. Osallistumisoikeuden voi saada myös muun vastaavan koulutuksen perusteella. 3-tason koulutus tuottaa taekwondon lajikouluttajan pätevyyden ja valmiuden toimia jatkossa kouluttajana 1- ja 2-tasojen ohjaaja- ja valmentajakoulutuksissa.

3-tason koulutukseen voi ilmoittautua koska tahansa, kun tarvittavat osallistumisvaatimukset täyttyvät: 2-tason koulutus suoritettu, vähintään 18 vuoden ikä ja taekwondossa vähintään 1. dan vyöarvo. Ilmoittautumisen yhteydessä on lähetettävä myös henkilökohtainen opiskelusuunnitelma(HOPS), jossa on kuvattu suunnitellut koulutuskokonaisuudet.