Valintakriteerit

Valintamenettely ja kriteerit 2019 maajoukkue

Päävalmentaja suorittaa joukkueen valinnan tässä dokumentissa määriteltyjen kriteereiden perusteella ja esittää joukkueen kokoonpanon hallitukselle. Hallitus vahvistaa joukkueen kokoonpanon päävalmentajan esityksen perusteella. Tarvittaessa päävalmentaja jäävää itsensä päätöksenteosta.

Kaikkiin sarjoihin ei lähetetä edustajaa, mikäli valintakilpailuista ei ole riittäviä näyttöjä tai muut ehdot eivät täyty riittävällä tasolla. Muiksi ehdoiksi katsotaan harjoittelun suunnitelmallisuus, harjoitusmäärät, harjoitussuunnitelmat, leiriaktiivisuus, harjoituspäiväkirjan pitäminen, urheilullinen elämäntapa, menestysodotukset sekä sitoutuminen joukkueen toimintaan.

Valinta perustuu aina ensisijaisesti valintakilpailuista kerättäviin valintapisteisiin ja vasta toissijaisesti muiden ehtojen täyttymiseen.

Jokaisen maajoukkueeseen hakevan urheilijan tulee täyttää virallinen hakemuslomake ja lähettää se päävalmentajalle sekä joukkueenjohtajalle. Hakemuslomake löytyy Suomen Taekwondoliiton internet-sivuilta (http://www.suomentaekwondoliitto.fi). Jokaisen liikesarjamaajoukkueeseen hakevan urheilijan on pyydettäessä toimitettava harjoituspäiväkirja sekä harjoitussuunnitelma päävalmentajan nähtäväksi.

Haun​ ​määräpäivä​ ​on​ ​18.1.2019​.​ ​Myöhästyneitä lomakkeita ei ole velvollisuutta käsitellä.

Hakemukset TÄÄLTÄ

EM-kilpailut (ajankohdasta/paikasta ei vielä tietoa)

Päävalmentaja esittää joukkueen hallitukselle välittömästi valintakilpailuiden jälkeen. Esitys perustuu valintakilpailuissa menestymiseen. Tarkempi valintapisteytys löytyy kohdasta ”Valintapisteytys ja valintakilpailut”.

Beach MM (ajankohdasta/paikasta ei vielä tietoa)

Beach MM- kilpailuihin valitaan joukkue samojen kriteerien mukaan kuin EM-joukkue.

Päävalmentaja esittää joukkueen hallitukselle valintakilpailujen jälkeen, kun ajankohta ja paikka selviävät.

Valintapisteytys ja valintakilpailut

Valintakilpailuita on kolme kappaletta. Valintakilpailut sijoittuvat tammi-maaliskuulle 2019. Kaikkiin kolmeen valintakilpailuun saa osallistua, mutta vain kahden parhaan kilpailutuloksen pisteet huomioidaan alla olevan pisteytyksen mukaisesti.

Mikäli useampi kilpailija on tasapisteissä kaikkien määriteltyjen valintakilpailun jälkeen, ensisijainen ehdokas määräytyy ajankohdaltaan ensimmäisen keskinäisen  valintakilpailun valintapisteiden perusteella. Keskinäinen kilpailu on kilpailu, jossa molemmat/kaikki kilpailijat ovat mukana. Kilpailuiden suorituspisteet eivät vaikuta valintaan. Mikäli ensimmäisen keskinäisen valintakilpailun valintapisteet ovat tasan, tai keskinäistä kilpailua ei ole, tällöin valinnassa huomioidaan leiriaktiivisuus, harjoittelun ammattimaisuus ja potentiaalinen menestysodotus.

Päävalmentajalla on subjektiivinen vapaus ehdottaa sarjaan edustajaa valintapisteytyksen ulkopuolelta vain erittäin painavista syistä.

Valintakilpailu

PM-Kilpailut