Maajoukkue

2019 EM JOUKKUE, 2.-4.4. TURKKI ja BEACH EM 6.4. TURKKI.

LIIKESARJAMAAJOUKKUEEN JOUKKUEENJOHTO

• 2018 - 2019   Päävalmentaja Marco Halonen
  • 2019 - 2020   Päävalmentaja Erik Pohjonen  (ajalla 1.9.2019 – 31.9.2020)
  • 2018 - 2019   Joukkueenjohtaja Vesa Suomalainen

VUODEN 2020 PÄÄKILPAILU ON MM-KILPAILUT TANSKASSA

Maajoukkueen valintakriteerit sekä hakeminen maajoukkueeseen vuodelle 2020, tullaan julkaisemaan joulukuun loppuun mennessä.

Lisätietoja:

Erik Pohjonen

Liikesarjamaajoukkueen päävalmentaja

Vesa Suomalainen

Liikesarjamaajoukkueen joukkueenjohtaja

vesa.suomalainen@hsl.fi

Valintamenettely ja kriteerit 2019 maajoukkue

(Päivitetty 13.12.2018 kello 23:15)

Päävalmentaja suorittaa joukkueen valinnan tässä dokumentissa määriteltyjen kriteereiden perusteella ja esittää joukkueen kokoonpanon hallitukselle. Hallitus vahvistaa joukkueen kokoonpanon päävalmentajan esityksen perusteella. Tarvittaessa päävalmentaja jäävää itsensä päätöksenteosta.

Kaikkiin sarjoihin ei lähetetä edustajaa, mikäli valintakilpailuista ei ole riittäviä näyttöjä tai muut ehdot eivät täyty riittävällä tasolla. Muiksi ehdoiksi katsotaan harjoittelun suunnitelmallisuus, harjoitusmäärät, harjoitussuunnitelmat, leiriaktiivisuus, harjoituspäiväkirjan pitäminen, urheilullinen elämäntapa, menestysodotukset sekä sitoutuminen joukkueen toimintaan.

Valinta perustuu aina ensisijaisesti valintakilpailuista kerättäviin valintapisteisiin, sen jälkeen tasapisteissä olevilla keskinäiseen kilpailusuoritukseen ja vasta sen jälkeen muiden ehtojen täyttymiseen.

Jokaisen maajoukkueeseen hakevan urheilijan tulee täyttää virallinen hakemuslomake ja lähettää se päävalmentajalle sekä joukkueenjohtajalle. Hakemuslomake löytyy Suomen Taekwondoliiton internet-sivuilta (http://www.suomentaekwondoliitto.fi). Jokaisen liikesarjamaajoukkueeseen hakevan urheilijan on pyydettäessä toimitettava harjoituspäiväkirja sekä harjoitussuunnitelma päävalmentajan nähtäväksi.

Haun​ ​määräpäivä​ ​on​ ​18.1.2019​.​ ​Myöhästyneitä lomakkeita ei ole velvollisuutta käsitellä.

EM-kilpailut (ajankohdasta/paikasta ei vielä tietoa)

Päävalmentaja esittää joukkueen hallitukselle välittömästi valintakilpailuiden jälkeen. Esitys perustuu valintakilpailuissa menestymiseen. Tarkempi valintapisteytys löytyy kohdasta ”Valintapisteytys ja valintakilpailut”.

Beach MM (ajankohdasta/paikasta ei vielä tietoa)

Beach MM- kilpailuihin valitaan joukkue samojen kriteerien mukaan kuin EM-joukkue.

Päävalmentaja esittää joukkueen hallitukselle valintakilpailujen jälkeen, kun ajankohta ja paikka selviävät.

Valintapisteytys ja valintakilpailut

Karsintakilpailut vuoden 2019 liikesarjamaajoukkueeseen ovat, PM-kilpailut Islannissa 20.1.2019 ja Saksan avoimet Hampurissa 9.-10.2.2019. Jos kilpailijoiden pisteet edellä olevien kilpailuiden jälkeen ovat tasan, maaliskuussa pidettävä Lohja Open kilpailu ratkaisee edustuspaikan. Lohjan kilpailusta EI saa pisteitä valintaan, ainoastaan sijoitus ratkaisee.

Mikäli useampi kilpailija on tasapisteissä kaikkien määriteltyjen valintakilpailun jälkeen, eivätkä he osallistu Lohja Open kilpailuun, tällöin valinnassa huomioidaan leiriaktiivisuus, harjoittelun ammattimaisuus ja potentiaalinen menestysodotus.

Päävalmentajalla on subjektiivinen vapaus ehdottaa sarjaan edustajaa valintapisteytyksen ulkopuolelta vain erittäin painavista syistä.

Valintakilpailu

PM-Kilpailut