Liikesarjat - Maajoukkue

Maajoukkue EM-kilpailuissa Seixalissa, Portugalissa 19.-21.11.2021
Liikesarjojen EM-joukkue 2021 valmistavalla leirillä Nurmijärvellä 31.10.2021. Kuva. Christian Kamphuis
Erik Pohjonen Maajoukkueen päävalmentaja
Vesa Suomalainen Maajoukkueen joukkueenjohtaja

LIIKESARJAMAAJOUKKUEEN JOHTO

• 2019 - 2022   Päävalmentaja Erik Pohjonen

- - - -

vaihtoehtoisen valintamenettelyn liikesarjojen MM-kilpailuihin, joka otetaan käyttöön, jos MM-kilpailut pidetään ajallaan (huhtikuu).:

Alkuperäisten valintakriteerien valintakisa eli PM-kilpailut siirtyivät kesäkuun alkuun. Jos MM-kilpailut siirretään 2022 elokuulle tai myöhemmäksi, voimme siis edelleen käyttää alkuperäistä valintakriteeriä.

MM-kisojen pysyessä huhtikuulla, järjestämme helmikuun 27. päivänä erillisen valintatilaisuuden kotimaassa. Tilaisuus järjestetään "puolueettomalla" salilla, joka ei ole yhdellekään tilaisuuteen osallistuvalle vakituinen harjoituspaikka. Valintatilaisuudessa ratkaistaan edustajat niihin yksilö-, pari- ja ryhmäsarjoihin, joihin on kaksi hakijaa tai enemmän. Valintatilaisuutta järjestäessä huomioidaan kaikki 31.1. mennessä tulleet maajoukkuehakemukset.

Jos sarjaan on vain yksi valintakriteerit täyttävä hakija, valitaan kyseinen urheilija MM-joukkueeseen (ilman valintatilaisuuteen osallistumista). Ainoankin hakijan tulee joka tapauksessa täyttää seuraavat minimivaatimukset:

- Suomen kansalaisuus

- vyöarvo (WT:n vaatimusten mukainen)

- GAL voimassa 2022

- puhtaasti paras -koulutus

- kokemus vähintään yhdestä live-kilpailusta ulkomailla

Valintatilaisuudessa käytetään kotimaisia IR-tuomareita (3). Sattuman minimoimiseksi valintatilaisuudessa tehdään kaikki valikon liikesarjat, joiden pisteet lasketaan yhteen ja parhaat pisteet saanut hakija valitaan.

Liikesarjat suoritetaan tavallisen kilpailun kulkua mukaillen eli kaksi liikesarjaa pienellä tauolla, jonka jälkeen on seuraavan kilpailijan vuoro. Liikesarjojen järjestys arvotaan. Kadeteilla on valikossa seitsemän liikesarjaa, joten kadettien neljännellä kierroksella tehdään vain yksi liikesarja (2+2+2+1).

Urheilijat voivat hakea valintatilaisuudessa paikkaa useampaan sarjaan (yksilö/pari/trio), mutta voivat saada paikan vain kahteen.

Varsinainen valintamenettely:

Valintatilaisuudessa käydään ensin kaikki ratkaistavana olevat sarjat loppuun. Sitten urheilijoille kerrotaan sarjojen lopulliset tulokset. Urheilijoilla on oikeus tehdä protesti, joka on jätettävä viimeistään 15min tulosten julkistamisen jälkeen ja se käsitellään normaalin protestikäytännön mukaan. Kun mahdolliset protestit on käsitelty ja lopulliset tulokset on hyväksytty, siirrytään urheilijoiden valintaan.

Yksilösarjojen parhaille tarjotaan ensimmäisenä paikkaa yksilösarjaan. Jos parhaiten sijoittunut ei vastaanota paikkaa, tarjotaan paikkaa toiseksi sijoittuneelle jne. Kun yksilösarjojen edustajat ovat selvillä, siirrytään parisarjoihin ja vastaava menettely toistetaan. Tämän jälkeen siirrytään ryhmäsarjoihin. Ryhmäsarjojen valinnassa edustuspaikan voivat ottaa vastaan vain ne urheilijat, joilla on tilaa sarjakiintiössä (arvokisoissa max 2 sarjaa / urheilija). Tämä huomioiden toistetaan valintamenettely kuten yksilö- ja parisarjoissa. Jos valintatilaisuuden parasta ryhmää ei voida valita, koska jollain jäsenellä on jo kaksi sarjaa MM-kilpailuissa, päävalmentaja voi näkemyksensä mukaan ehdottaa hallitukselle joko kokonaan toista ryhmää tai parasta ryhmää täydennettynä uudella urheilijalla.

Liikesarjojen MM-joukkueen 2022 valintakriteerit:

Valintakriteerit perustuvat kilpailutuloksiin. Karsintakilpailuina käytetään PM-kilpailuja (Borlänge, Ruotsi 23.1.2022).

Valintasysteemi:

Loppusijoitus karsintakilpailussa ratkaisee MM-valinnan.

Poikkeustapaukset:

1) MM-joukkueeseen pyrkivä urheilija ei pääse osallistumaan PM-kilpailuun, mutta esittää poissaolonsa perusteeksi lääkärintodistuksen.

- Jos lääkärintodistuksen perusteella poisjääneellä hakijalla A on aiemmilta vuosilta paremmat arvokisameriitit (EM tai MM, yksilösarja) kuin muilla samaan sarjaan hakijoilla, hakija A valitaan MM-kilpailuihin.

- Jos yllämainittuja meriittejä ei ole tai ne ovat samantasoisia (molemmilla mitali, molemmilla finaalipaikka, molemmilla semifinaali jne.) valitaan PM-kisoissa parhaiten sijoittunut.

- Jos yksikään hakijoista ei pääse lähtemään PM-kisoihin, valitaan vuoden 2021 SM-kisoissa parhaiten sijoittunut hakija.

Reunaehdot:

- Hakijalla on Suomen kansalaisuus

- Hakijalla on vähintään Kukkiwon 1. dan / 1. poom

- Hakijalla on Global License vuodelle 2022

- Hakija on suorittanut Puhtaasti paras -koulutuksen sekä urheilijasopimuksella tai vastaavalla tavalla sitoutunut liiton arvoihin ja toimintatapoihin.

- Hakijalla on kokemusta kansainvälisistä kilpailuista. Alle 18-vuotiaille riittää yksi kilpailu ulkomailla ennen MM-kilpailuita, aikuisilta vaaditaan vähintään kaksi kilpailua ulkomailla. 2022 PM-kilpailut lasketaan mukaan tähän vaatimukseen. Takaraja ulkomaan kilpailuiden suorittamiselle on MM-kisojen viimeinen ilmoittautumispäivä.

- Hakija osallistuu maajoukkueleireille, ellei hänellä ole pätevää perustetta poisjäännille.

Sarjat, joihin ei ole kriteerit täyttävää hakijaa, jätetään tyhjiksi.

Hakemuslomake liikesarjojen maajoukkueryhmään ja arvokilpailuihin 2022

Maajoukkuehakemusten perusteella valitaan maajoukkuerinki (Team Finland), jolla on oikeus osallistua maajoukkueleireille. Rinkiin kuuluvista urheilijoista valitaan edustusjoukkueet vuoden 2022 arvokilpailuihin kuten EM, MM, Beach, Online. Maajoukkuerinkiin kuuluvia urheilijoita informoidaan arvokisoista heti, kun tietoja julkaistaan.

Lomake lähetetään suoraan maajoukkueen päävalmentajalle ja joukkueenjohtajalle. Saat sähköpostiisi kopion hakemuksestasi.

Huom! PM-ilmoittautumiset 15.12.2021 mennessä.

Haluan (voit valita useamman vaihtoehdon) *