Ottelutuomarin peruskurssi

• su 21.4.2024 klo 1016
  • Etäkoulutus

Ottelutuomarin peruskurssi antaa valmiudet toimia keskus- ja kulmatuomarina ottelukilpailuissa. Kurssin hyväksytystä suorittanut saa vuoden ajaksi ottelutuomarin D-oikeudet, jotka oikeuttavat salikisoissa (vast.) tuomarina B-tuomarin valvonnan alaisuudessa. Kurssi antaa myös kelpoisuuden osallistua C-tuomarin näyttökokeeseen Suomen Taekwondoliiton kilpailuissa.  C-näytön suoritettuaan tuomari on kelvollinen toimimaan kaikissa liiton alaisissa ottelukilpailuissa.

Kurssi sopii kaikille ottelukilpailuista kiinnostuneille, vaikkei aikoisikaan tuomariuralle, sillä se antaa syvällisen kuvan ottelusäännöistä ja ottelukilpailuista. Kurssi on siten hyvin suositeltava myös valmentajille ja kilpailijoille. C-tuomarin oikeudet saadakseen pitää olla vähintään 16-vuotias, mutta peruskurssille voi osallistua myös 15-vuotiaana.

Kurssin alkuosa on etänä Teamsin välityksellä, käytännön harjoittelu suoritetaan salikisoissa erikseen sovittuna ajankohtana (huhti-toukokuu).

Teams-koulutuksen aikataulu (sunnuntai 21.4.):
10-12 Ottelusäännöt, teoriakoulutus
12-13 lounastauko
13-16 Keskustuomarin toiminta ja käsimerkit
Etäkoulutusta varten tarvitset mikrofonin sekä web-kameran

Kouluttajana toimii A-tuomari Ville Montonen, jolta  voi kysyä lisätietoja koulutuksesta (ville.montonen@taekwondovihti.fi).
Tervetuloa mukaan syventämään taekwondo-osaamistasi!

Teams-koulutuksen aika: Sunnuntai 21.4. klo 10-16
Käytännön harjoittelu salikisoissa huhti-toukokuun aikana
Hinta: 50 €

Ilmoittautuminen Suomisportin kautta perjantaina 19.4.2024 klo 20.00 mennessä: https://www.suomisport.fi/events/b4dc08c0-a331-4173-bfc2-151e79ca7a68