2-tason ohjaaja- ja valmentajakoulutuksen haku käynnissä 3.9. saakka

12.8.2022

Hae kamppailulajien uudistuvaan 2-tason koulutukseen nyt!

TAUSTAA Aiemmin kolmesta eri koulutuspolusta muodostunut 2-taso uudistuu! Uudistuksen myötä kaikkien koulutukseen osallistujien yhteisiin koulutussisältöihin lisätään VOK-perusteiden lisäksi lasten ja nuorten ohjauksen erityispiirteitä ja osaamistavoitteita sekä vastuullisuuden teemoja. Lisäksi osallistuja voi valita painopisteeksi lasten ja nuorten ohjauksen, aikuisharrastajien ohjaamisen tai urheiluvalmennuksen.

SISÄLLÖT 2-tasolla tavoitteena on, että valmentaja osaa suunnitella, ohjata ja arvioida harjoitusvuoden laadukkaasti sille kohderyhmälle, jonka parissa hän toimii.

TAVOITTEET 2-tason sisällöt keskittyvät urheiluosaamiseen, ihmissuhdetaitojen kehittämiseen, valmentajan voimavaroihin sekä itsensä kehittämisen taitoihin. Koulutuksessa harjoituksia tehdään niin luokassa, kuin liikuntasaleissa, joten varustaudu lähijaksoihin liikuntavarustein!

AIKATAULU Etäjakso 1.-2.10.2022, lähijakso 21.-23.10.2022, etäjakso 25.-26.11.2022, lähijakso 3.-5.2.2023, etäseminaari 16.3.2022

TOTEUTUSTAPA Koulutus sisältää etä- ja verkko-opintoja, omatoimista opiskelua, lähijaksoja sekä lajiosan

HINTA 300€ (Sis. majoituksen ja ruokailut lähijaksoilla Varalassa sekä etä, verkko- ja lähiopetuksen sekä lajijaksot) Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt Kamppailulajien yhteiselle Laatua, määrää ja saavutettavuutta 2-tason ohjaaja- ja valmentajakoulutukseen -hankkeelle apurahan, jolla mahdollistetaan pilottilaisille edullinen osallistuminen koulutukseen.

HAKU KOULUTUKSEEN 3.9.2022 mennessä tässä linkissä. Pilottikoulutukseen valitaan 20 opiskelijaa motivaation, koulutustarpeiden ja toteutuvien hakukriteerien perusteella. Koulutukseen pyritään valitsemaan mahdollisimman monilajinen edustus lasten ja nuorten ohjauksen, aikuisharrastajien ohjaamisen tai urheiluvalmennuksen saralta. Osallistumisvaatimuksenaa on 18-vuoden ikä, vähintään 2 vuotta ohjauskokemusta ja suoritettu VOK1-taso tai vastaavat tiedot. Koulutukseen valituille ilmoitetaan valinnasta viimeistään 7.9.2022.

Kamppailulajien 2-tason koulutuksen kehityshanke toteutetaan seitsemän eri kamppailulajiliiton yhteistyönä yhdessä Varalan Urheiluopiston kanssa. Lajiliitot edustavat seuraavia lajeja: judo, karate, taido, hokutoryu ju-jutsu, taekwondo, itf taekwon-do, muay thai, nyrkkeily sekä miekkailu- ja nykyaikainen 5-ottelu.

Lisätiedot:

Harraste- ja koulutuspäällikkö