Seurakehitys

Suomen Taekwondoliitto tarjoaa seuratoiminnan kehittämiseen valmiita konsepteja. Tarvittaessa työkalut räätälödään tarpeen mukaan.

Mikkelin Taekwondon lapsi- ja aikuisharrastajia vastaanottamassa Tähtiseura-merkkiä.

1. Tähtiseurat - seurojen laatuohjelma

Tähtiseurat ovat lasten ja nuorten toiminnan, aikuisten harrastetoiminnan ja/tai huippu-urheilun laatuseuroja, joiden laatu on Olympiakomitean ja sen alaisten lajiliittojen yhteisillä kriteereillä laadukkaaksi todistettu auditoinnein.

2. Seurakehittäjän palvelut

Taekwondoliiton seurakehittäjänä toimii Harraste- ja koulutuspäällikkö Tiiu Tuomi. Seurakehittämisen lähtökohtana on se, että seuralla on tahtotila kehittää joko jotain osa-aluetta seurassa tai koko seuratoimintaa. Kehittämiseen on erilaisia työkaluja, joita voidaan käyttää seuran omien tarpeiden mukaisesti.

3. Olympiakomitean tarjoamat työkalut

Olympiakomitean sivuilta löytyy suuri määrä erilaisia työkaluja, jotka ovat kaikkien seurojen käytettävissä. Tällaisia on mm. Urheiluseuran viestintäopas, Päätä oikein-käsikirja, mallisäännöt, jne. Seurakehittäjä voi auttaa löytämään juuri Teidän seuran tarpeisiin sopivan työkalun!

4. Seuratoiminnan Helpdesk

Joskus seuratoiminnassa tulee vastaan tilanteita, joiden ratkaiseminen on vaikeaa. Olympiakomitean tarjoama Helpdesk on matalan kynnyksen yhteydenottoväline, jonka kautta saat Olympiakomitean ammattilaisilta vastauksia seuratoimintaa koskeviin kysymyksiin.