Timo Jansson

Esityksen tehneet jäsenet:
Espoo Taekwondo Academy
KampSport-fighters Taekwondo

1. Esittele itsesi lyhyesti kolmella lauseella.

Kouluttauduin JYU kauppakorkeasta ja Kisakallion urheiluopistosta hetki sitten ja nyt toimin yrittäjänä liikunnan/urheilun parissa, muu koulutustaustani on johtamisen sekä teknisen puolelta.

Omaan paljon kokemusta yritysten ja yhteisöjen kehittämisistä sekä johtotehtävistä, missä olen päässyt luomaan menestyviä polkuja.

Olen harrastanut urheilua 4-vuotiaasta, kilpaillut 6-vuotiaasta, valmentanut 20-vuotiaasta ja toiminut taustalla vaikuttaen sekä yksilö- että joukkuelajeissa.

2.  Sinä ja taekwondo?

Taekwondo on minulle tällä hetkellä ns elämäntapa, jossa perhe on mukana. Luotsaan 2016 perustamaani Espoo Taekwondo Academy tähtiseuraa, missä toimin PJ:nä, pääopettajana, valmentajana ja kilpailijana. Olen reissannut paljon mm Koreassa ja Japanissa, jossa asuimme myös vuorotteluvapaalla 2019, maistellen kamppailulajeja, pääasiassa Taekwondon saloja. Olen harrastanut aiemmin ITF puolen Taekwon-doa, kilpaillut siinä erikoistekniikoissa ja WT puolella jatkanut maailmalla voimamurskauksen osalta, jossa 2019 vuosi oli triplakultamenestys. Pidän seminaareja, leirejä ja opetan murskausta Suomessa sekä ulkomailla kutsuttuna. Vyöarvo 4Dan ja olen suorittanut 3rd Master, IR instructor ja IR Coach ja erilaisia kursseja lajin ja liikunnan parissa. Minä ja Taekwondo? TKD Fistman

3. Millaisena hallitusjäsenenä visioit itsesi?

Olen toiminut johtoryhmissä ja hallituksissa kehittäjänä, uudistajana ja tehnyt sekä vienyt muutoksia päätöksiin saakka. Visioin itseni ja katseeni tulevaisuuteen sekä ks yrityksen tai yhteisön rakentamiseen.
Tällä hetkellä olen 4:ssä hallituksessa mukana sekä parissa asiantuntijana.

4. Millaisiin asioihin haluaisit paneutua hallitusjäsenenä? Jos kaipaat johonkin muutosta, niin mihin ja miksi? Mitkä asiat ovat hyvin ja miksi?

Haluaisin paneutua hallitustyössä selkeisiin kasvuvisioihin ja määrätietoisiin strategioihin, joissa Taekwondoa viedään Suomessa eteenpäin varmoin, luotettavin sekä oikeudenmukaisin ottein eri kanavissa. Olkoon se sitten jäsenten asioiden edistämisessä tai julkisen imagon näkyvyydessä, ulkomaisissa kontakteissa tai muissa liiton perustehtävissä.

Taekwondon tunnettuuden, lajin näkyvyyden kasvattaminen sekä kilpailijoiden vielä parempi menestyminen on se, mihin kaipaisin muutosta, monien muiden kamppailulajien nostaessa päätään ja menestyessä. Taekwondoliiton arvostuksen lisääminen, jotta ylpeänä kaikki voisimme sanoa, että edustamme Taekwondoa, liittoa, hallitusta, seuraa tai seurajäsentä. Hallituksen jäsenet ovat periaatteessa jäsenseurojen luottamustehtävässä. Liiton hallituksen perustehtävissä pysyminen on se minkä pitää toimia. Erilaisia työryhmiä tai valiokuntia ehkä lähtisin päivittämään tai kehittämään.

Mielenkiintoista on se, minkälainen STKDL hallitustyö on, minkälainen valtamuoto, osaaminen, monipuolisuus, dialogi, päätökset ja toteutukset. Jäsenseurojen tyytyväisyysmittaukset voisivat olla hyvä mittari, se toisi ehkä paremmin vastauksia mitkä asiat ovat hyvin, missä tarvitaan muutosta, mitä pitäisi kehittää ja mihin hyvä paneutua.

5. Mitkä ovat vahvuutesi, jotka haluaisit tuoda hallituksen ja liiton käyttöön?

Tuon liikunnan ja urheilun tehtävissä toimimisen kokemusta ja näkemystä, sekä yksilö että joukkuelajeista. Yrityspuolelta Johtajuus, strategia, hallitus- ja johtoryhmätyöskentelyn ammattitaitoa. Yhden taekwondon osa-alueen eli murskauksen osaamista. Verkostojen mahdollisuus sekä koulutus- ja opetustaitoja.

6. Miksi juuri sinä olisit oikea valinta hallitusjäseneksi?

Päätöksentekokykyä löytyy, kehitän toimintoja järkevästi, olen luova ja tuon hyvää näkemystä/kokemusta ulkoa tiimiin. Tunnen ison, keskisuuren ja pienen seuran toimintatapoja, tarpeita ja mikä voisi auttaa mm seurojen ja liiton välistä yhteistyötä. Olen tekijä, joka saa tuloksia, muutoksia ja menestystä aikaiseksi.