Akbabaözille kultaa kadettien EM-kilpailuista

25.8.2021

Kadettien EM-kilpailut Tallinnassa alkoivat suomalaisittain loistavasti Espoo Hwarang Teamin Muhammed Buğrahan Akbabaözin oteltua kultamitalille asti.

Kadettipoikien yli 65-kiloisissa otellut Akbabaöz otteli EM-kilpailuissa pakolaistiimin nimissä, sillä hän ei ole vielä ehtinyt saada Suomen kansalaisuutta.

Ensimmäisessä ottelussaan Akbabaöz voitti Kroatian Roko Brantusan pistein 14-12. Toisessa ottelussa Valko-Venäjän Aliaksei Davidovich kaatui selkein lukemin 16-2. Vahva linja jatkui myös semifinaaliottelussa Ukrainan Matvii Forostiukia vastaan. Ottelu päättyi Akbabaözin 13-4-voittoon. Finaaliottelun vastustaja, Kreikan Fotios Bairamidis jätti ottelun väliin loukkaantumisen vuoksi, joten Akbabaöz voitti koko sarjan.

Suomen Taekwondoliitto onnittelee tuoretta Euroopan mestaria!

Kadettityttöjen alle 33-kiloisissa Taekwondo Nurmijärven Aina Kirtselis aloitti turnauksen voittamalla Kreikan Dorothea Prezan pistein 14-12. Toisessa ottelussa Venäjän Sofia Silanteva oli parempi lukemin 5-26. Kirtseliksen lopulinen sijoitus oli 5.-8.

Samaan aikaan Tallinnassa ovat käynnissä alle 21-vuotiaiden EM-kilpailut ja avoimet lasten EM-kilpailut. Jälkimmäisessä Budokwai Taekwondon Emil Karma (pojat -33 kg) joutui toteamaan moldovalaisen Dmitri Balagulan paremmaksi pistein 3-23. Karman lopullinen sijoitus 5.-8.

Muhammed Buğrahan Akbabaöz ja valmentaja Simo Siltanen Kuva: Roosa Närhi
Muhammed Buğrahan Akbabaöz (punainen) ja Ukrainan Matvii Forostiuk (sininen) semifinaaliottelussa Kuva: Roosa Närhi
Muhammed Buğrahan Akbabaöz vastaanottamassa kultamitalia. Kuva: Merja Nurmi
Aina Kirtselis ja valmentaja Stelios Kirtselis Kuva: Merja Nurmi