Hallituksen kokoustiedote 10/2021

1.10.2021

Suomen Taekwondoliiton hallituksen kokous 10/2021 järjestettiin etäkokouksena 29.9.2021. Kaikki jäsenet olivat läsnä.

Tiedoksi:

• Lisenssitilanne 28.9.2021: 835 lisenssiä (vertailu 28.9.2020: 1375 lisenssiä, laskua 39,3 %). Vakuutustilanne 28.9.2021: 336 vakuutusta (vertailu 28.9.2020: 644 vakuutusta).
  • European Taekwondo Performance Centeriin valittu Niko Saarinen ja Niko Myllynen. Nuoremmille suunnatusta ohjelman osasta on tulossa lisätietoja lähiaikoina.
  • Puheenjohtaja ja toiminnanjohtaja tapasivat Etelä-Korean suurlähettilään 27.9.2021.
  • Kari Sirviön raportti ETU:n yleiskokouksesta
  • Ottelusääntöjä täydentävät määräykset 14.9.2021
  • Kamppailutoimiston yhteistyöpalavereiden laajentaminen ja yhteisen ympäristöohjelman tilanne
  • Pohjoismaisten liittojen kesken järjestetään etäkokous 16.10.2021, jossa pääaiheena ovat PM-kilpailut.
  • Hallituksen jäsenehdokkaiksi on asetettu seuraavat henkilöt (saapumisjärjestyksessä, ehdolle asettaneet seurat suluissa):
    • • Marika "Maika" Gröhn-Tammila (Budokwai Taekwondo & Ikaalisten Urheilijat/kamppailujaosto)
      • Matti Sairanen (Taekwondourheijat 2011 & KampSport-fighters Taekwondo)
      • Jenni Pohjonen (Yong Taekwondo & Hausjärvi Hong Taekwondo)
      • Kristian Holmberg (Taekwondourheilijat 2011 & Espoo Taekwondo Academy)
      • Timo Jansson (Espoo Taekwondo Academy & KampSport-fighters Taekwondo)
      • Riikka Itäranta (Vihti-Nummela Mudo Taekwondoseura & Lohjan Taekwondoseura)

Päätöksiä:

1. Talous- ja toimintakatsaus 10/2021
  2. Valiokuntien ajankohtaiset kuulumiset. Nähtävillä otteluvaliokunnan pöytäkirja 6/2021, liikesarjatuomarivaliokunnan pöytäkirja 1/2021 ja harrastevaliokunnan pöytäkirja 2/2021.
  3. Nimettiin Laura Känninen harrastevaliokunnan puheenjohtajaksi.
  4. Päätettiin, että liitto osallistuu kesän 2023 SM-viikolle Lahdessa beach taekwondolla.
  5. Nimettiin ottelun nuorten EM-kilpailuihin (12.-15.11.2021 Sarajevo, Bosnia-Hertsegovina) seuraava joukkue:
    • • Otto Susiluoto (-48 kg)
      • Methasit Kopisto (-68 kg)
      • Jimi Halenius (-73 kg)
      • Inka Ravaska (-49 kg)
      • Sonja Lehto (-52 kg)
      • Valmentajat Simo Siltanen ja Sampo Pajulampi
  6. Nimettiin liikesarjojen EM-kilpailuihin (19.-21.11.2021 Seixal, Portugali) seuraava joukkue:
    • • Linda Räkköläinen (U30)
      • Frans Salmi (U30)
      • Sampsa Aukio (U40)
      • Johanna Nukari (U50)
      • Elia Zolfaghar (U50)
      • Niina Virtala (U60)
      • Matti Huuskonen (U60)
      • Mia Knutsson (juniorit)
      • Joonas Järvenpää (juniorit)
      • Aino Kortelainen (kadetit)
      • Lassi Kaasinen (kadetit)
      • Sofia Sarala ja Lassi Kaasinen (kadettiparit)
      • Helmi Riuttala ja Joonas Järvenpää (junioriparit)
      • Linda Räkköläinen ja Olli Siltanen (U30-parit)
      • Johanna Nukari ja Kim Rejman (O30-parit)
      • Aino Kortelainen, Airada Heikkinen ja Sofia Sarala (kadettiryhmät)
      • Mia Knutsson, Helmi Riuttala ja Aino Kangasmaa (junioriryhmät)
      • Frans Salmi, Olli Siltanen ja Christian Kamphuis (U30-ryhmät)
      • Christian Kamphuis (freestyle O17)
      • Valmentaja Erik Pohjonen, joukkueenjohtaja Vesa Suomalainen ja myöhemmin nimettävä fysioterapeutti
  7. Vahvistettiin muutokset kamppailulajiliittojen yhteisiin kurinpitomääräyksiin syyskokoukselle hyväksyttäviksi.
  8. Vahvistettiin sääntömääräisen syyskokouksen esityslista.
  9. Vahvistettiin päivitetty matkustussääntö välittömästi voimaan tulevaksi.
  10. Keskusteltiin toimintasuunnitelmaluonnoksesta. Lopullinen toimintasuunnitelma syyskokoukselle esitettäväksi vahvistetaan seuraavassa kokouksessa.
  11. Keskusteltiin talousarvion raameista. Lopullinen talousarvio syyskokoukselle esitettäväksi vahvistetaan seuraavassa kokouksessa.
  12. Keskusteltiin huippu-urheilusuunnitelmaluonnoksesta. Lopullinen huippu-urheilusuunnitelma vahvistetaan seuraavassa kokouksessa. Vieraana tässä kohdassa NOV Jarkko Mäkinen.
  13. Keskusteltiin Dispatch Master -toiminnasta sekä valmennuskeskuksen nykytilasta ja tulevaisuudesta.

Hallituksen seuraava kokous järjestetään 13.10.2021.