Hallituksen kokoustiedote 5/2023

26.5.2023

Suomen Taekwondoliiton hallituksen kokous 5/2023 järjestettiin keskiviikkona 24.5.2023.

Tiedoksi:

• Lisenssitilanne 23.5.2023: 1074 lisenssiä (vertailu 23.5.2022: 912 lisenssiä, kasvua 17,8 %). Vakuutustilanne 23.5.2023: 447 vakuutusta (vertailu 23.5.2022: 392 vakuutusta).
  • Suvi Mikkonen on valittu Kansainvälisen Olympiakomitean Women in Sport High Performance Pathway (WISH) -ohjelmaan.
  • Pajulahden urheiluopiston kanssa tehty yhteistyösopimus vuosiksi 2023-2024.
  • Pohjoismaisten taekwondoliittojen yhteinen kokous pidettiin 9.5.2023.
  • Toimiston henkilöstö menee esittelemään 31.5. taekwondoa kuulovammaisille koululaisille yhteistyössä Suomen Kuurojen Urheiluliiton kanssa.
  • Hallitukselle esiteltiin Projekti 2028 alustavia suunnitelmia jatkotyöstön pohjaksi.
  • Hallituksen nähtävillä valiokuntien pöytäkirjat: Harrastevaliokunta 3/2023, Liikesarjavaliokunta 2/2023, ja Otteluvaliokunta 2/2023

Päätöksiä:

1. Nimettiin liikesarjojen EM-joukkue (Innsbruck, Itävalta 24.-26.11.2023), ks. liite
  2. Nimettiin ottelun arvokilpailujoukkueet kadettien MM-kilpailuihin (Sarajevo, Bosnia ja Hertsegovina 28.-31.8.2023) ja nuorten EM-kilpailuihin (Tallinna, Viro 24.-26.8.2023), ks. liitteet
  3. Nimettiin Emmi-Reetta Korhonen harrastevaliokunnan jäseneksi vuoden loppuun asti.
  4. Päivitetiin olympiakarsintajoukkueen valintakriteereitä siten, että European Gamesistä 10 valintapistettä saa sijoittumalla 5. sijalle alkuperäisen kriteeristön sijojen 5.–8. sijaan. Muutoksen syynä on se, että European Gamesissä käydään keräilyerät, jolloin sijoille 7.–8. on mahdollista päästä voittamatta yhtään ottelua.
  5. Käytiin alustava keskustelu maajoukkueurheilijoiden keskuudestaan valitseman urheilijavaliokunnan perustamisesta ja urheilijaedustajan lisäämisestä liiton hallitukseen. Näiden tarkoituksena on vahvistaa urheilijoiden äänen kuulumista liiton päätöksenteossa. Toiminnanjohtaja valmistelee tarvittavat sääntömuutosesitykset seuraavaan kokoukseen.
  6. Keskustelua Kukkiwonin esittämästä yhteistyön tiivistämisestä.

Seuraavan hallituksen kokouksen ajankohta sovitaan myöhemmin.