Taekwondoliitto mukana Helsinki Pridessa yhdessä urheiluyhteisön kanssa

27.6.2022

”Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta heidän
sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään,
uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta
suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä.”
Kamppailulajien yhdenvertaisuussuunnitelma 2022-2023

Suomen Taekwondoliitto osallistuu Helsinki Pride -kulkueeseen lauantaina 2.7.2022 yhdessä Suomen Olympiakomitean, kamppailulajiliittojen ja muun urheiluyhteisön kanssa muistuttaakseen yhdenvertaisuuden merkityksestä.

Taekwondon periaatteisiin Suomessa on aina kuulunut se, että harjoituksissa kaikki otetaan mukaan tasa-arvoisina ja yhdenvertaisina taustasta riippumatta. Kun salin ovella kumartaa, unohtuu kaikki sen ulkopuolella oleva ja keskittyy treenaamiseen. Maailmalla World Taekwondo on viime vuosina mm. perustanut taekwondokeskuksia pakolaisleireihin, jotta kaikki voisivat harjoitella taekwondoa elämäntilanteestaan riippumatta.

Kamppailulajiliitot haluavat kulkueeseen osallistumalla osoittaa, että kaikki ovat tervetulleita kamppailulajeja harrastamaan. Lisäksi osallistumisella pidetään yllä Kamppailija ei kiusaa -henkeä.

Suomen Taekwondoliiton edutajana kulkueessa toimii Pauli Hurmerinta. Jos haluat etsiytyä muiden kamppailijoiden kylkeen Pridessä, ole yhteydessä Pauliin sähköpostitse pauli.hurmerinta@gmail.com.

Lue myös Suomen Olympiakomitean tiedote turvallisesta urheilusta.