Vuoden 2021 ottelu- ja liikesarjakilpailuiden haku

15.12.2020

Vuoden 2020 ottelu- ja liikesarjakilpailuiden haku on avattu. Vapaamuotoisia hakemuksia toivotaan alla olevien ohjeiden mukaisesti 31.12.2020.

Mikäli seuranne haluaa järjestää yhdistetyn ottelu- ja liikesarjakilpailun, toimitattehan hakemuksenne sekä ottelu- että liikesarjavaliokunnalle.

SM-kilpailut järjestetään yhtenä, liittojohtoisena tapahtumana, jossa käydään sekä ottelun että liikesarjojen SM-sarjat. SM-kilpailuiden ajankohtana on loka-marraskuu. Mikäli seuranne on kiinnostunut järjestämään SM-kilpailut yhteistyössä liiton kanssa, toimitattehan tämänkin hakemuksen sekä ottelu- että liikesarjavaliokunnalle.

Tarkemmat hakuohjeet kilpailumuodoittain:

Ottelukilpailut

Otteluvaliokunta myöntää jäsenseuroille oikeuden järjestää ottelukilpailut hakemusten perusteella, alustavasti viisi kilpailua kalenterivuodelle 2021 (kolme keväällä ja kaksi syksyllä). Ottelukilpailuissa täytyy järjestää viralliset sarjat ikäluokittain, lasten sarjat ja harrastesarjat liiton kilpailuissa käyttävien ottelusarjojen mukaisesti 2021.

Kevätkausi helmi-huhtikuu

Syyskausi syys-marraskuu

Hakijoita pyydetään huomioimaan myös kansainvälinen kilpailukalenteri ja välttämään päällekkäisyyksiä, jos mahdollista.

Vapaamuotoiset hakemukset kotimaan kilpailujen järjestämisestä tulee toimittaa otteluvaliokunnalle viimeistään 31.12.2020.

Hakemuksesta tulee käydä ilmi ainakin:

• kilpailun toivottu ajankohta ja mahdollinen varapäivä

• seuran kilpailusta vastaavan yhteyshenkilön tiedot

• suunniteltu kilpailupaikka

Lisätietoja ja hakemusten vastaanottaja: Otteluvaliokunta, Tommi Petjoi, tpetjoi@gmail.com

Liikesarjakilpailut

Suomen Taekwondoliitto järjestää yhdessä seurojen kanssa liikesarjojen ranking-kilpailut, joissa ovat virallisten ranking-sarjojen lisäksi mukana harrastaja- ja ilves-sarjat.

Vuonna 2021 on SM-kilpailuiden lisäksi tavoitteena järjestää kuusi ranking-kilpailua, joista kolme sijoittuu kevätkaudelle ja kolme syyskaudelle. Syyskauden kilpailuista viimeinen on mahdollisesti ottelun kanssa yhdessä järjestettävä Liigafinaali. Syksyllä järjestetään myös mahdollisesti Ambassador’s Cup, joka on ranking-kilpailu.

Liikesarjojen ranking-kilpailut voivat olla myös yhdessä ottelun liigakilpailuiden kanssa. Päällekkäisyyksiä muiden suurten tapahtumien kanssa pyritään välttämään. Ranking-kilpailuiden kanssa samana viikonloppuna pyritään järjestämään avoin yhden päivän liikesarjaleiri.

Kilpailujen ja leirin järjestämisessä noudatetaan Suomen Taekwondoliiton liikesarjakilpailuohjetta, joka löytyy liiton sivuilta.

Mikäli seuranne haluaa järjestää vuonna 2021 liikesarjojen ranking-kilpailun, lähettäkää vapaamuotoinen hakemus sähköpostitse liikesarjojen kilpailukoordinaattorille Vesa Suomalaiselle (yhteystiedot alla).

Hakemuksesta tulee käydä ilmi myös:

• kilpailun toivottu ajankohta ja mahdollinen varapäivä

• seuran kilpailusta vastaavan yhteyshenkilön tiedot

• suunniteltu kilpailupaikka ja

• mahdollisuutenne järjestää liiton liikesarjaleiri kilpailua seuraavana päivänä.

Hakemukset tulee jättää 31.12.2019 mennessä.
Liikesarjavaliokunta tekee päätökset hakemusten perusteella.

Lisätietoja ja hakemusten vastaanottaja: liikesarjojen kilpailukoordinaattori Vesa Suomalainen, vesa.suomalainen@hsl.fi, 050 553 3790