Ansaitsisiko joku seurassanne liiton ansiomerkin?

3.11.2023

Onko seurassanne joku, jonka uutteralle työlle taekwondon eteen olisi syytä antaa julkista tunnustusta?

Liiton ansiomerkit ovat mainio tapa palkita ansioituneita taekwondoineja! Kaikki ansiomerkin saaneet ovat liiton sivuilla nähtävissä, joten tunnustus ei suinkaan jää pöytälaatikkoon piiloon.

Pronssinen ansiomerkki voidaan myöntää suomalaiselle tai ulkomaalaiselle henkilölle merkittävästä, vähintään 10 vuotta kestäneestä työstä Suomen taekwondon hyväksi. Pronssinen ansiomerkki voidaan myöntää liitto- tai seuratason ansioista.

Hopeinen ansiomerkki voidaan myöntää suomalaiselle tai ulkomaalaiselle henkilölle merkittävästä, vähintään 15 vuotta kestäneestä työstä Suomen taekwondon hyväksi. Hopeinen ansiomerkki myönnetään lähtökohtaisesti vähintään liittotason ansioista. Hopeinen ansiomerkki voidaan myöntää myös poikkeuksellisista seuratason ansioista.

Suomen Taekwondoliiton jäsenyhteisöt voivat tehdä esityksiä pronssisen ja hopeisen ansiomerkin saajista ympäri vuodesta vapaamuotoisella hakemuksella liiton hallitukselle. Hakemuksesta tulee käydä ilmi myös tapahtuma, jossa ansiomerkki halutaan saajalle luovuttaa. Tarkemmat tiedot hakemisesta oheisesta palkitsemisohjeesta.

Mainio tilaisuus palkitsemiseen ovat Nurmijärvellä 2.-3.12. järjestettävät SM-kilpailut, Tätä varten hakemukset tulee toimittaa toiminnanjohtajalle sähköpostitse office@taekwondo.fi viimeistään sunnuntaina 12.11.