Haku ottelun nuorten EM-kilpailuihin

17.6.2021

Nuorten EM-kilpailut järjestetään tänä vuonna Bosnia & Hertsegovinassa 12.-15.11.2021. Joukkueeseen voivat hakea mukaan nuorten U18-maajoukkueryhmän jäsenet.

NÄIN HAET MUKAAN:

1. Täytä liiton arvokilpailuhakemus ja palauta se maajoukkueen valmentajille viimeistään 14.9.

2. Varmista, että sinulla on voimassa olevat taekwondoliiton lisenssi ja GAL-lisenssi.

3. Suorita Puhtaasti paras -verkkokoulutus (ennen vuotta 2021 suoritetut eivät enää kelpaa)

Kilpailunjoukkueesta tehdään esitys liiton hallitukselle 27.9. niin, että lisänäyttöjä voi vielä antaa kisojen ilmoittautumiseen sulkeutumista (päivämäärä ei vielä tiedossa), jolloin lopullinen esitys täydennyksineen lähetetään hallitukselle.

Voidakseen tulla valituksi urheilijan tulee täyttää vähintään seuraavat minimikriteerit:

- Vähintään viisi G-kilpailun ottelua yhteensä kadetti- ja juniorisarjoissa, joista vähintään yksi on oltava juniorisarjassa voitettu ottelu. Poikkeuksellinen koronavuosi huomioidaan asiassa siten, että pienempi ottelujen määrä voidaan huomioida, jos juniorisarjoissa voitettuja otteluita on enemmän kuin yksi.

- Maajoukkuetoiminnan aktiivisuuden osoittamiseksi on osallistuttava kaikille oman ikäluokan maajoukkueleireille, ellei ole hyväksyttävää syytä olla pois.

Mikäli samaan kategoriaan hakee useampi minimikriteerit täyttävä urheilija, suoritetaan valinta urheilijoiden väliltä seuraavia kriteereitä noudattaen:

1. Valinnassa huomioidaan vain minimikriteerin täyttäneet urheilijat, jotka ovat hakeneet maajoukkueeseen

2. Valitaan urheilija, jolla on eniten G-tason turnausten otteluvoittoja (kyseinen ikäluokka, painoluokka ja yhtä ylempi/alempi painoluokka huomioiden) yksi vuosi valintapäivästä taaksepäin.

3. Mikäli otteluvoittoja on tasan yhtä monta, niin se urheilija valitaan, jolla on suurin määrä voittoja yhdestä turnauksesta edellisen vuoden aikana

4. Mikäli yhden turnauksen otteluvoittojakin on yhtä monta, niin se urheilija valitaan, jolla on korkein sijoitus G-tason turnauksessa kyseisellä ajanjaksolla.

5. Jos kaikki edeltävät kohdat ovat tasan, niin urheilijoiden kesken järjestetään karsintaottelut: kaksi ottelua kolmesta voittanut valitaan.

Lisätietoja:

Simo Siltanen +358 40 0605951 / simo@wondo.fi