Hallituksen kokoustiedote 13/2023

18.11.2023

Hallituksen kokous 13/2023 järjestettiin etäkokouksena keskiviikkona 15.11.2023.

Uusi hallitus järjestäytyi ja jakoi vastuutehtävät seuraavasti:
Ensimmäinen varapuheenjohtaja Janne Puputti
Toinen varapuheenjohtaja Tarja Wiljanen
Sihteeri Tatu Iivanainen (ei hallituksen jäsen)
Kansainvälinen toiminta Jenni Pohjonen
Talousvastaava Laura Kinnunen
Viestintävastaavat Tarja Wiljanen ja Laura Kinnunen
Liikesarjavastaavat Kristian Holmberg ja Miia Siutila
Liikesarjatuomarivastaava Tarja Wiljanen
Otteluvastaavat Sauli Glad ja Maika Gröhn-Tammila
Ottelutuomarivastaava Ari Lindroos
Harrastevastaava Anne Hiltunen
Projekti 2028 -vastaavat Janne Puputti ja Kristian Holmberg
Murskausvastaava Kristian Holmberg

Tiedoksi:

1. Lisenssitilanne 14.11.2023: 1270 kpl (+13,9 % vs. 2022). Vakuutustilanne 14.11.2023: 518 kpl (+8,4 % vs. 2022).
  2. Kari Sirviö nimetty European Taekwondo Unionin paratuomarivaliokuntaan.
  3. Nordic Online Meeting järjestetty 16.10.2023
  4. Alex Karlsson jää pois liikesarjojen EM-joukkueesta. Hänen tilalleen kadettipoikien yksilösarjaan tulee Emil Karma. Kadettipoikien ryhmäsarjasta jää edustus pois.
  5. Liiton jäsenten harrastajamäärä vuonna 2023 on 9243 harrastajaa (+19,1 % vs. 2022).
  6. Hallituksen nähtävillä ottelutuomarivaliokunnan pöytäkirja 3/2023.

Kokouksen päätökset:

1. Olympiakarsintajoukkueeseen nimettiin Ida Tammila (naiset alle 49 kg), Helmi Härkönen (naiset alle 57 kg), Niko Saarinen (miehet alle 58 kg) ja Bardia Mirzaei (miehet alle 80 kg). Varaedustajiksi nimetään Ruqia Rahmani (naiset alle 57 kg) ja Otto Susiluoto (miehet alle 58 kg). Joukkueen valmentajiksi nimettiin Simo Siltanen ja Jarkko Mäkinen.
  2. Liikesarjamaajoukkueen päävalmentajaksi kaudelle 1.1-31.12.2024 nimettiin Essi Labart ja maajoukkueen valmentajaksi Olli Siltanen.
  3. Suomen Taekwondoliiton lisenssin hinnaksi vuodelle 2024 päätettiin 39 euroa.
  4. Vakuutusyhtiön tarjous vakuutuksista vuodelle 2024 hyväksyttiin. (Aikuisten vakuutus 338 €, aikuisten syysvakuutus 170 €, nuorten vakuutus 138 €, nuorten syysvakuutus 72 €, lasten vakuutus 20 € ja kertavakuutus 60 €. Muissa vakuutuksissa omavastuuosuus on 100 €, mutta kertavakuutuksessa 200 €.) Vakuutusten hinnat nousevat, sillä nykyisellään vakuutusten riskisuhde (hoitokulut suhteessa vakuutusmaksuihin) on vakuutusyhtiön kannalta kestämätön.
  5. Päätettiin asettaa kaikki liiton valiokuntien paikat vuodelle 2024 avoimeen hakuun. Valiokunnat nimetään joulukuun kokouksessa. Valiokuntahaku
  6. Päätettiin esittää Kukkiwonille Suomen Taekwondoliiton alaisuuteen tulevan Kukkiwon Comissioniin puheenjohtajaksi Inkwon Hwang, varapuheenjohtajaksi Kalervo Valli, administratoriksi Tatu Iivanainen ja jäseniksi Jarkko Mäkinen, Henri Nordenswan, Janne Puputti ja Tiiu Tuomi.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran 13.12.2023.