Hallituksen kokoustiedote 15/2023

22.12.2023

Hallituksen kokous 15/2023 järjestettiin etäkokouksena torstaina 21.12.2023.

Tiedoksi:

1. Lisenssitilanne 31.12.2023: 1306 lisenssiä (vertailu 31.12.2022: 1156 lisenssiä, kasvua 13,0 %). Vakuutustilanne 31.12.2023: 525 vakuutusta (vertailu 31.12.2022: 487 vakuutusta).
  2. Tämän vuoden lisenssien ja vakuutusten myynti päättyi 15.12. Ensi vuoden lisenssien ja vakuutusten myynti alkaa 1.1.
  3. Liitto ei saanut Olympiakomitean Huippu-urheiluyksiköltä tehostamistukea vuodelle 2024.
  4. Kukkiwon myöntänyt Kari Sirviölle huomionosoituksen (Letter of Commendation).
  5. Toiminnanjohtaja STM:n kutsumana Tartuntatautilain kokonaisuudistuksen työpajassa 18.12.
  6. Urheiluopistosäätiöltä 1 000 € apuraha maajoukkue- ja Projekti 2028 -leirien järjestämiseen Pajulahdessa vuonna 2024.
  7. Frans Salmi sai URA-säätiön opiskeluapurahan lukuvuodelle 2023–2024.
  8. Lisenssietuja vuonna 2024 tarjoavat Nipponsport ja Fin Budo Best.
  9. Hallituksen nähtävillä harrastevaliokunnan pöytäkirja 6/2023 ja ottelutuomarivaliokunnan pöytäkirja 4/2023.

Kokouksen päätökset:

1. Stipendihinnaston mukaisesti myönnettiin liikesarjojen EM-mitalisteille stipendit seuraavasti: Johanna Nukari 300 €, Niina Virtala 300 €, Mimi Miettinen 300 €, Nea Forsell 300 €, Pinja Latvajärvi 300 €, Alexander Andersson 300 €, Alex Jürgens 300 €, Henry Suoniitty 300 €, Airada Heikkinen 250 €, Aino Kortelainen 250 €, Sofia Sarala 250 €, Sampsa Aukio 250 €, Ville Lehtinen 250 € ja Tatu Iivanainen 250 €. Lisäksi korvataan kohtuulliset matkakustannukset.
  2. Hyväksyttiin Mudo Sport Ikaalinen ry ja Fortis Communitas ry liiton jäseniksi 1.1.2024 alkaen.
  3. Vahvistettiin matkakustannusten korvaukset ja liiton palveluhinnasto vuodelle 2024.
  4. Vahvistettiin maajoukkuevalmentajien laatimat ottelun ja liikesarjojen maajoukkuekriteerit.
  5. Nimitettiin valiokunnat vuodelle 2024. Valiokunnat nimeävät puheenjohtajansa keskuudestaan.
    1. Urheilijavaliokunta: Miia Siutila (pj), Otto Susiluoto (vara-pj), Linda Räkköläinen, Ruqia Rahmani ja Lassi Kaasinen
    2. Liikesarjatuomarivaliokunta: Ilkka Säynäjoki, Tarja Wiljanen ja Christian Hagman
    3. Ottelutuomarivaliokunta: Ari Lindroos, Merja Nurmi, Miika Korpela, Ville Montonen ja Tommi Petjoi
    4. Liikesarjavaliokunta: Kristian Holmberg, Essi Labart, Triin Saviauk, Laura Kinnunen ja Frans Salmi
    5. Otteluvaliokunta: Maika Gröhn-Tammila, Sauli Glad, Erik Pohjonen, Mia Holmberg, Ville Montonen ja Tommi Petjoi
    6. Harrastevaliokunta: Anne Hiltunen, Emmi-Reetta Korhonen, Marko Hyytiäinen, Essi Labart ja Petra Kärkinen
  6. Päätettiin asettaa murskaustyöryhmä uudelleen hakuun, sillä hakijoita ei tullut tarpeeksi.
  7. Nimettiin Vesa Suomalainen liikesarjamaajoukkueen joukkueenjohtajaksi vuodelle 2024.
  8. Liiton joulutervehdysrahat päätettiin lahjoittaa Mieli ry:lle lasten ja nuorten mielenterveystyön tukemiseen.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran 17.1.2024.

Kaikki hallituksen jäsenet eivät ehtineet jäämään kokouskuvaan.