Inkwon Hwangille 8. dan

23.12.2022

Kukkiwon on myöntänyt Inkwon Hwangille 8. danin mustan vyön.

Ennen Inkwonia suomalaisista vastaavaan vyöarvoon on yltänyt vain hänen isänsä, lajin maahantuoja ja nykyisin 9. danin suurmestari Dae Jin Hwang.

Inkwon kertoo itse omasta taekwondourastaan:
"Olen aloittanut taekwondon 5-vuotiaana ja sen jälkeen ollut vahvasti tekemisissä lajin parissa.  Jälkikäteen ajateltuna minusta tuntuu, että laji valitsi minut. Nuorempana olin aktiivinen ottelupuolella. Parhaana saavutuksena 1993 nuorten EM -pronssia. Sen jälkeen ohjaus, opetus ja valmennuspuoli imaisi minut mukaansa. Olen pitänyt lukemattomia harjoituksia, seminaareja ja koulutuksia taekwondon parissa.

2000-luvun alussa käänsimme suomeksi liikesarjakilpailusäännöt ja sen jälkeen koulutin ensimmäiset liikesarjatuomarit. Kilpailutoiminta alkoi pian sen jälkeen. Olen Suomen ensimmäinen kansainvälinen liikesarjatuomari ja olen ollut useissa arvokisoissa tuomarina.

Parasta taekwondossa on lajin parissa ahertavat ihmiset. Mahtavat kohtaamiset harjoituksissa ja leireillä ovat antaneet minulle paljon. Innostun edelleen paljon, kun voin opettaa lajia eri tasoisille henkilöille - olipa kyseessä vasta-aloittelija tai maajoukkuetason urheilija."

Uransa aikana hän on ollut mm. liikesarjatuomarina MM-kilpailuissa ja kuusi kertaa EM-kilpailuissa, Suomen Taekwondoliiton liikesarjamaajoukkueen päävalmentaja, puheenjohtajana liiton valiokunnissa ja jäsenenä liiton hallituksessa.

Suomen Taekwondoliitto onnittelee Inkwon Hwangia korkeasta vyöarvosta!

Inkwon Hwang Kukkiwonin korkeiden dan-arvojen kokeessa syksyllä 2022.