Taekwondo ensimmäistä kertaa paralympialaisissa

2.9.2021

Tokion paralympialaiset lähestyvät loppuaan. 24.8. alkaneiden paralympialaisten viimeinen kilpailupäivä on sunnuntai 5.9.

Taekwondon kannalta Tokion paralympialaiset ovat olleet odotettu tapahtuma, sillä taekwondo-ottelu on siellä ensimmäistä kertaa mukana ohjelmassa. Kaikki käytävät sarjat ovat yhdistetty K44/43-luokka. Ensimmäisenä kilpailupäivänä torstaina 2.9. ohjelmassa ovat naisten alle 49-kiloiset ja miesten alle 61-kiloiset. Perjantaina 3.9. ohjelmassa ovat naisten alle 58-kiloiset ja miesten alle 75-kiloiset. Lauantaina käydään vielä naisten yli 58-kiloiset ja miesten yli 75-kiloiset.

Suomesta ei tällä kertaa saatu ottelijaa kilpailemaan, mutta Suomen Taekwondoliiton puheenjohtaja Kari Sirviö on paralympialaisissa tuomarina.

Ottelulistat ja tulokset päivittyvät paralympialaisten sivuille https://olympics.com/tokyo-2020/paralympic-games/en/results/taekwondo/paralympic-schedule-and-results.htm