Tule mukaan liiton valiokuntiin!

14.4.2022

Liiton ottelutuomari-, liikesarja- ja harrastevaliokunnat etsivät uusia jäseniä. Tule mukaan kehittämään suomalaista taekwondotoimintaa!

Miksi mukaan valiokuntaan?

Valiokunnat ovat niitä yksikköjä, jotka järjestävät liiton toimintaa. Ne suunnittelevat, aikatauluttavat ja toteuttavat tapahtumia, osin yhdessä jäsenseurojen kanssa. Valiokunnilla on tietyt määritellyt tehtävät, joissa ne tekevät päätöksiä itse, muissa asioissa ne toimivat asiantuntijaeliminä liiton hallitukselle. Tämä toiminta on mahdollista vain innokkaiden vapaaehtoistoimijoiden ansiosta.

Mitä valiokunnat tekevät?

Ottelutuomarivaliokunnan vastuulle kuuluvat ottelutuomareiden kouluttaminen, tuomaritoiminta liiton ottelukilpailuissa ja suomalaisten ottelutuomareiden lähettäminen ulkomaille. Lisäksi valiokunnan tehtäväkenttään kuuluu ottelulaitteiston ylläpitoon liittyviä tehtäviä. Ottelutuomarivaliokunta vastaa yhteistyössä otteluvaliokunnan kanssa ottelukilpailusäännöistä, niitä täydentävistä määräyksistä ja Suomessa käytettävistä ottelukilpailusarjoista.

Liikesarjavaliokunta vastaa kotimaisesta liikesarjakilpailutoiminnasta. Sen tehtäviin kuuluvat mm. liikesarjakilpailukalenterin teko ja -kilpailujärjestäjien tukeminen, ranking-pisteiden seuranta, liikesarjaleirien järjestäminen ja yleinen liikesarjatoiminnan kehittäminen kotimaassa. Lisäksi liikesarjavaliokunta työstää yhdessä liikesarjatuomarivaliokunnan kanssa liikesarjojen kilpailusääntöjä ja sarjajakoja. Maajoukkueasiat eivät kuulu valiokunnan tehtäväkenttään.

Harrastevaliokunnan tehtävänä on kaikenlaisten taekwondoleirien järjestäminen valiokunnan toimesta ja yhteistyössä seurojen kanssa. Lisäksi salikisatoiminnan koordinointi kuuluu harrastevaliokunnalle sekä yleisesti kaikenikäisten taekwondon harrastamisen kehittäminen kotimaassa.

Olisitko juuri sinä uusi valiokuntatoimija?

Jos sinulla on intoa, energiaa ja ehkä jopa ideoita edistää suomalaista taekwondotoimintaa, voisit hyvinkin olla yksi etsimistämme henkilöistä. Jos sinulla on erityisosaamista (esim. mainostaminen, graafinen suunnittelu, organisointitaito), jota voi hyödyntää, se on erittäin tervetullutta, mutta tärkeintä on, että haluat tehdä töitä yhteisen hyvän eteen ja taekwondon edistämiseksi.

Miten pääsen mukaan?

Lähetä vapaamuotoinen hakemus sähköpostilla sopivan valiokunnan puheenjohtajalle 15.5. mennessä. Kerro hakemuksessasi, kuka olet, miksi olet kiinnostunut valiokunnan jäsenyydestä, mitä voisit valiokuntaan tuoda ja onko valiokunnan sisällä jokin rooli, josta olisit erityisesti kiinnostunut.

Lisätietoja valiokuntien puheenjohtajilta.

Ottelutuomarivaliokunnan puheenjohtaja Ari Lindroos ari.lindroos@aloy.fi

Liikesarjavaliokunnan puheenjohtaja Frans Salmi frans.salmi@taekwondo.fi

Harrastevaliokunnan puheenjohtaja Laura Känninen laura.kanninen@taekwondo.fi

Liiton valiokunnissa tehdään tiimityötä suomalaisen taekwondon eteen.